ITIL Foundation and certification


Goal:
Kurssi esittelee osallistujille palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin. Kurssin jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelunhallinnan avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITILin käytön hyödyt organisaatiossa. Kurssin jälkeen osallistujilla on hyvät valmiudet suorittaa ITIL Foundation -sertifiointitesti.

Target audience:
Kurssi on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Kurssi soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä. Tämän ITIL Foundations -kurssin luontevia jatkokursseja ovat mm. ITIL Intermediate -tason kurssit.

Prerequisites:
Kurssille ei ole esitietovaatimuksia.

Description:

IT Infrastructure Library (ITIL) on kokoelma parhaita käytäntöjä IT-palveluiden toimittamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. ITIL:ssä määritellyt palveluprosessit ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti.

Valmentajina toimivat Wakarun kokeneet ja ITIL-sertifoidut valmentajat.

HUOM! Kurssihinta sisältää sertifiointitestin (350€+alv)



Content:

IT Infrastructure Library (ITIL) on kokoelma parhaita käytäntöjä IT-palveluiden toimittamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. ITIL:ssä määritellyt palveluprosessit ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL versio 3:n mukaan nämä parhaat käytännöt (best practices) on esitelty palvelun elinkaarimallin keinoin sisältäen seuraavat osa-alueet:

  • Service Strategy (palvelustrategia)
  • Service Design (palvelun suunnittelu)
  • Service Transition (palveluun siirtyminen)
  • Service Operation (palvelun toimittaminen) ja
  • Continual Service Improvement (palvelun jatkuva kehittäminen).

Mainitut osa-alueet muodostavat palvelun elinkaarelle kehyksen, jonka avulla palvelu vastaa paremmin liiketoiminnan tarpeisiin liiketoiminnan arvoja arvioitaessa.

Kurssilla käydään läpi palvelunhallinnan prosessit, niiden sijoittuminen palvelun elinkaareen sekä näihin liittyvät käsitteet ja määritelmät. Samalla osallistuja oppii tunnistamaan prosessien tehtävät, niihin liittyvät roolit ja näiden väliset yhteydet. Lisäksi käydään läpi yleisimmät prosessien tehokkuuteen vaikuttavat tekijät.



General information:

Kurssimateriaali
Kurssimateriaali on suomenkielinen. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa (kannattaa ottaa oma tabletti tai läppäri mukaan, jolta voi lukea materiaalia kurssin aikana).

Pyydettäessä kurssimateriaali on mahdollista saada myös englanninkielisenä.

Osaamisen todistaminen
Kurssilla suoritettavat harjoitukset valmentavat samalla osallistujia kurssin päätteeksi suoritettavaan suomenkieliseen sertifiointitestiin. Foundation Certificate in IT Service Management -sertifiointitesti on vapaaehtoinen. Sertifiointi mahdollistaa jatko-opiskelun seuraaville tasoille ja siksi sen suorittaminen on suositeltavaa.

Mikäli Sinulla on lukihäiriö tai muu oppimiseen vaikuttava tekijä, ilmoitathan siitä kirjallisesti osoitteeseen Academy Finland.

Kurssipaikka
Kurssi pidetään Affecto Academyn koulutustiloissa osoitteessa Atomitie 2, 00370 Helsinki. Kurssipäivä alkaa klo 9 ja päättyy klo 17:00.

Opetuskieli
Kurssin opetuskieli on suomi.

Hinta
Kurssin hintaan sisältyvät materiaalit, ITIL Foundation -sertifiointitesti sekä lounas ja kahvit päivittäin. Hintaan lisätään arvonlisävero (24%).

Muutokset
Affecto Finland Oy pidättää itsellään oikeuden kurssimuutoksiin ja kurssin perumiseen, mikäli kurssilla on alle 6 osallistujaa. Affecto Finland ei ole vastuullinen kurssiperumisesta aiheutuneista kuluista


Duration: 3 day
Price: 1745.00 €


Cancellation and payment terms
Request offer
Print
Good to know
Contact
Calendar